cale-n dar

1

deși mergeam parcă stăteam în loc
contemplînd nondinamica umanoizilor
agenda lor era un simulacru
triumfalismul lor un steag cenușiu

2

de-mi aştern gîndurile calendar
viaţa mea are loc în universuri paralele
unul sînt eu altul e cel din mine
singurătatea mea nu merge pe cale singură

3

visele nopții întîrzie lumina
să vină pe cale-n dar
în întîmpinarea osteniților
care n-au învățat încă să moară

4

diminețile guguștiucilor cuminți
care descojesc noaptea
de parcă s-ar topi întunericul
în ritmul turturelelor naive

5

nu-mi ies nicicum sezoanele
gravitația terestră e cică aceeași
dar eu sînt tot mai mult cu capul în nori
și stîngaci cînd vine primăvara

6

pe calea mea nu e vreun Babel
doar umanoizi mediocri cu doctorat
care au ratat drumul Damascului
iartă-i Doamne căci nu știu ce fac

7

străbat un drum interesant
a cărui cronologie terestră
e suspendată de ploile Cerului
am primit cale-n dar

8

cînd ți se termină timpul
nu e doar o chestiune de calendar
ci dacă ai străbătut
divina cale-n dar

9

calendar nu înseamnă doar zile ci și nopți
nu doar ritm diurn ci și fantasmagorii
credem că mînuim lumina fără manual de funcționare
dar bîjbîim neghiob fără cale-n dar

10

apa trece pietrele rămîn
grele pietre funerare
îndeasă pe cei morți
timpul fuge călare pe umanoizi

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

