Kairos

1

sînt prizonierul unei cușete de tren
pe la geamul meu trec cîmpuri acoperite de zăpadă
orășele zgribulite și cenușii gări umezite
cîini cu covrigi în coadă și turme de oi liniștite

aglomerațiile urbane năvălesc tot mai agresiv
spre cușeta mea de tren care e încremenită în proiect
n-a intrat nimeni să mă viziteze să mă consoleze
de căderea în Cronos și să mă ajute să evadez în Kairos

2

chipurile copiilor mă afundă într-o distopie
în care degeaba port barbă sau buletin de identitate
din regatul lui Kairos se înalță
figura maiestuoasă a Copilului care voi fi

sînt doar în trecere pe un geoid
din ce în ce mai poluat cu reziduurile cronologice
ale umanoizilor care încă nu au învățat
că Timpul nu se întoarce niciodată decît acolo unde a mai fost

3

n-am așteptat iarna n-am așteptat primăvara
n-am zărit portretul mugurului de Kairos
cronologia faptelor mi-a înțepenit ceafa
de atîtea știri și nonștiri din spațiul Timpului

războiul cu mine renaște într-un purgatoriu
unde sezoanele polemice înmulțesc sau împuținează
numărul anilor binecuvîntați cu împlinire
sînt un Alien care petrece prea mult timp pe Terra

4

corneea Kairosului e mai bleagă decît calendarul iulian
nu vede prea bine cum ne clepsidrăm
într-un ritm cumplit al metronomului cosmic
mărșăluim indecent pe ultima planetă albastră

ne cresc copiii prea repede într-un an
pierdem prea multe idei într-o zi
nu apucăm să fim destul de visători
pentru a fi pregătiți pentru lumea cealaltă

5

după cum cuvintele nu pot exprima totul
nici cifrele nu sînt mai breze
inorogii năzdrăvani ai Kairosului
comprimă temporalitatea cotidiană

devenim ceea ce nu știam că vom fi
străbatem străzi cu plopi fără soț
dintr-un horn cenușiu se-mprăștie fumul
iar se irosește Viața dintre noi

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

