joi îngerii ăia mulți

14 mai 2007, Grupul de discuții Cuvinte la schimb

da’ mai îs îngerii ăia mulţi cu tine
mă întrebă azi călăceanul pe Mess
ce-o fi vrut să zică
dar eu îmi aduc aminte
că am citit joi dimineaţa
cînd s-a luat curentul
că tăceau toate ecranele în casă
şi zumzăitoarele celelalte
frigiderul şi maşina foarte automată de spălat
şi nici măcar accidente nu erau
la intersecţia dinspre Băile Felix
că nu mergeau semafoarele
alteori culorile alea
îi dezorientează pe unii
şi aud poc şi mă uit cum se ceartă şoferii
pe fondul imaginii Universităţii Emanuel

dar joi dimineaţa
multe ore neliniştit am fost
mi se termină tinereţea pe 6 iulie
cînd împlinesc 40 de ani
şi joi dimineaţă am citit
dar de ce să vă zic ce am citit
mai bine mai înainte vă spun
ce i-am spus soţiei mele
după ce au plecat aseară
poeţii de la mine
întemeietorii grupului Cuvinte la schimb
fiecare poet e altfel
şi trebuie să avem grijă cu fiecare
dar aseară nu s-au contrazis mai deloc
şi ne-au adus covrigei şi banane
Pepsi şi Fanta
şi fetiţa noastră a cîntat cu mine
de nu m-ai fi numit eu n-aş avea
în lumea de pămînt fiinţa mea
din prima poezie a Ferestrelor Împărăţiei
singura pe care am citit-o pînă joi
din Piroşca
da ionatanul
că-mi zise Centea
da iulianul
duminica cealaltă
să-i cumpăr nişte mere ionatane
ionatanului
si golden
pe care le-am dus la sala multifuncţională
de la lansarea în Cetate
de nu ştia nimeni
care am ajuns
înainte cu 10 minute
de cele 20 întîrziere cu care s-a început
care e sala aceea multifuncţională
dar asta a fost vineri

joi a fost ziua aia cînd
a venit aer proaspăt în camera mea
atunci cînd s-a luat curentul
iar eu mă galileeam mă nazarineam
cum zice ionatanul
şi m-am cocoţat şi eu puţin în poezie
cum zice Rodica Bogdan
despre ionatanul Piroşca
în anticamera Ferestrelor
că era mai bun textul ei de postfaţă
după ce te cocoţezi în poezie
dacă ţi se ia curentul

şi dacă ionatanul golden şi argintiu
şi cu aripi şi cu măslinii lui de rugăciune
nouă de ce nu ne dai Doamne cuvinte de-astea la schimb
cu rugăciunea noastră cea de toate zilele
dacă gîndul lui te vizitează în timp ce citeşti
despre atîta sufragerie cu îngeri
că parcă toată-i fereastră

călăceanul o fi vrut ionatanului
care are sufrageria asta cu îngeri
să-i pună întrebarea asta
da’ mai îs îngerii ăia mulţi cu tine
de joi nu mi s-a mai luat curentul
şi au plecat îngerii de aseară
maşina foarte automată de spălat
şi semafoarele funcţionează
cum funcţionează ca fundal
în continuare Universitatea Emanuel
şi precis o să vină şi un poc
cînd o să mă uit cum se ceartă
şoferii care sînt neliniştiţi
de culorile semaforului
şi tineri foarte tineri
v-am spus cînd mi se termină tinereţea?

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

