Un om fricos

Mi-e atât de frică… Tremur când mă atinge umbra ta. Nu ştiu la ce să mă aştept. Te cunosc prea puţin. Iartă-mi ezitările, dar nu mă pot stăpâni. Sunt neobişnuit cu tine. Sunt convins că într-o zi totul va intra în normal, lucrurile vor decurge natural şi firesc. Ştiu că deocamdată nu e multă înţelepciune în comportamentul meu de om înspăimântat. Totusi, frica nu e un început posibil? Nu e cutremurul meu un prim semn de iubire? E clar ca esti mare, imens, de necuprins, dar dacă tot ce am eu e doar o barcă, e drept, de teama naufragiului, să nu mă mai încumet?! Am curajul celui care fuge de prăpăd, înspăimântat că te-ar putea pierde. Am nebunia celui care îşi intuieşte, chiar dacă bâjbâit, norocul. Într-o seară, în plină stradă, m-a copleşit nefericirea mea şi m-au năpădit lacrimile. Îmi plângeam de milă cu faţa îngropată în zid, ca să nu mă vadă nimeni. Din bezna zidului plângerii mele s-a desprins ceva incert ca o umbra care, trecând pe lângă mine, m-a atins  uşor şi mi-a spus să îndrăznesc că nu dispreţuieşte mucul care încă fumegă. Şi acum mai simt căldura acelei atingeri! Sunt convins că erai tu, sunt convins! Şi deodată, tremurând, m-a apucat un soi de bucurie… Când am venit la ai mei… „O nălucă!”, mi-a spus mama. Tata credea că am febră. Fraţii se temeau să nu fie vorba despre ceva contagios. De atunci nici nu prea mai trec pe la ei. „Doamne, dacă Tu eşti, porunceşte-mi să vin la Tine!” Subit, am ştiut că am pus bună temelie, că ce se începe cu frică se termină cu iubire şi înţelept cu adevărat e cel ce merge până la capăt. Trebuie doar să continui.

Acest articol a fost publicat în Eseu. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Un om fricos

  1. convietuire zice:

    Aproape fără cuvinte…

  2. 71ganduri zice:

    Din păcate mie mi se par încă prea multe…

Lasă un răspuns

